Zarządzanie czasem i zadaniami w branży budowlanej. Kartka i ołówek – cz.3

Teoretycznie nie są potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia, dziś bez problemu kupimy w sklepie papierniczym planner, czy kalendarz. Niektórzy lubią pisać ręcznie, daje im to czas na zastanowienie i pomaga się skoncentrować. Słowem, żeby planować, wystarczy kartka i ołówek. Najważniejsze to robić plany oraz harmonogramy budowy i konsekwentnie je realizować. Dzięki temu unikniemy sytuacji, kiedy niewykonane zadania zaczną piętrzyć się i doprowadzą do katastrofy. Dzięki dobremu zarządzaniu zadaniami, z szacunkiem dla wymienionych wyżej rodzajów czasu, zapobiegniemy też przemęczeniu i wypaleniu. Plan można przygotowywać pod koniec dnia, na kolejny dzień pracy. Mając już wiedzę o tym, co udało się zrobić, jakie nowe zadania pojawiły się na horyzoncie, możemy je dobrze poukładać w czasie. Ale co wtedy, jeśli okaże się, że zadań jest tak wiele, że z pewnością nie starczy nam doby, a przecież czas na wypoczynek to w naszym codziennym planie obowiązkowy punkt? Zdarza się też, że mamy idealny plan, który nagle rozbija jeden telefon i coś trzeba zrobić na już, odpowiedzieć na pilne zapotrzebowania. Ważnym elementem skutecznego działania i również skutecznego planowania jest umiejętność priorytetyzowania, czyli określania, które zadania są najważniejsze, a które mniej ważne i z konieczności odłożone, nie spowodują katastrofy. W priorytetyzowaniu pomóc może zasada Pareto. Otóż pod koniec XIX wieku ten włoski ekonomista stwierdził, że 20% ludzi mieszkańców Europy posiada 80% dóbr. Te proporcje da się przełożyć na zadania. Jeśli się dobrze przyjrzeć, prawdopodobnie około 20% wykonywanej pracy, zadań, które realizujesz, ma wpływ na 80% sukcesu, czyli osiągnięcie najważniejszych celów. Skoro tak, powinniśmy popatrzeć krytycznie na nasz harmonogram budowy i zdecydowanie odnaleźć te najważniejsze 20%, by zacząć od nich, poświęcić im najwięcej energii, a dopiero potem przejść do mniej istotnych działań.

Zapraszam do przetestowania Demo oraz bezpłatnej prezentacji online.

Wersja mobilna instalator365 już jest!

Wersja mobilna już działa! Przydzielanie zadań pracownikom jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Teraz dzięki aplikacji mobilnej mobilny pracownik może mieć dostęp do swojego kalendarza i podstawowych danych o inwestycji oraz klientach. Aplikacja działa na różnych systemach operacyjnych, takich jak IOS i Android, i jest dostępna dla wszystkich urządzeń obsługujących przeglądarki, takich jak Chrome, Safari, Samsung czy Firefox.

Przeczytaj więcej

CRM w Instalator365

CRM, czyli Customer Relationship Management, to system zarządzania relacjami z klientami, którego celem jest poznanie klientów i dostarczanie im lepszej obsługi. Dzięki programom CRM można łatwo zarządzać bazą danych klientów, procesem sprzedażowym oraz planować działania marketingowe.

Przeczytaj więcej

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Napisz do nas!